vrijdag 21 februari 2014

Yoghurtdip met diverse biologische groente

Altijd, wanneer ik visite ontvang in de eerste maanden van het jaar is het de vraag: wat zet ik op tafel? Bij onze familie en vrienden start namelijk ieder jaar weer met goede voornemens, met stipt op nummer 1: gezond eten en afvallen. Kortom, de chips en toastjes zouden ongeroerd op de tafel blijven staan en dat is natuurlijk zonde. Maar waar ga ik mijn gasten dan mee verassen? Ik werd geïnspireerd door de Regenboog wortels van de Hofwebwinkel. Wortels in de kleuren van de regenboog klonk al als muziek in mijn oren. Ik hou van kleur en kleur in mijn eten vind ik extra aantrekkelijk. Ik maakte een Yoghurtdip met diverse soorten groenten waaronder deze regenboogpeen. 
Yoghurtdip met diverse biologische groente


















Ik hecht zelf veel waarde aan biologisch, het is een eerlijk product, authentiek, persoonlijk en bovendien zonder chemische bewerkingen of middelen. Bovendien mis ik de groenteboer, waar je lekker naar binnen stapt en je laat verleiden door allerlei lekkere groentes van het seizoen. Daarom vind ik het zo leuk dat ik de Hofwebwinkel heb ontdekt. Het is voor mij de groenteboer aan huis en ook nog eens biologisch. Alle producten komen direct van het land. Bij mijn eerste bestelling ontving ik ook nog eens een welkomstgeschenk, een heerlijke, grote fles appelsap!



















Wat praktische informatie: De producten zijn zo veel mogelijk regionaal met zorg geteeld en met aandacht ingepakt. Je hoeft er niet de deur voor uit want je kan gemakkelijk online bestellen, 7 dagen in de week en 24 uur per dag. Lekker makkelijk bij jou thuis bezorgd of op een afhaaladres bij jou in de buurt. Kijk op de website Hofwebwinkel voor alle bezorggebieden en bezorgdagen.

Yoghurtdip met verse biologische groente


Ingrediënten

Regenboogpen, diverse kleuren peen
Paprika mix, groen, geel en rood
Radijsjes
Komkommer
100 ml Boerenyoghurt
Bieslook                                  
Klein knoflookteentje
Chili poeder
Peper
Zout
Om de dip dikker en romig te maken voeg je 2 eetlepels mayonaise toe.

Bereiding

  1. Was de groentes en snij ze in repen. Bekijk zelf hoeveel je wenst te serveren.
  2. Neem een mengkom en giet er de yoghurt in. Knip tenminste 10 sprieten bieslook in kleine stukjes boven de kom. En meng dit door elkaar.
  3. Pers de knoflook fijn en voeg toe aan de yoghurt.
  4. Breng op smaak met zout en peper en maak het pittig door een snufje chilipoeder.
  5. Proef tussendoor en waar nodig voeg je meer van de ingrediënten toe.       


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentatie

  1. Neem een klein glas en zet hier de groentes in. Maak het glas af, door er een paar sprieten bieslook bij te steken.
  2. Neem een kommetje en giet hier de yoghurtdip in. 
  3. Leg op een bord een mooi servet, zet er het glas met groentes en de kom met yoghurtdip op. Leg de radijsjes speels er omheen en vergeet de prikketjes niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...