woensdag 29 januari 2014

Appel kaneel muffins

De smaakcombinatie van appel en kaneel vind ik heerlijk! Vooral wanneer het in de oven staat en het huis zich langzaam met deze geur vult. Ze zeggen dat wanneer je je huis wil verkopen, je op de kijkdag een appeltaart moet bakken. Of het je huis sneller verkoopt vraag ik mij af, maar ik ben er zeker van dat je toekomstige kopers met het water in de mond je huis bezichtigen.

Appel kaneel muffins



















Dit keer bakken we muffins, die een beetje zacht smeuïg blijven dankzij het vocht van de appels. Ik heb mij laten inspireren door een van mijn favoriete websites Cupcakes & Muffins. Na het bakken en uitgebreid proeven samen met mijn vriend wilde ik dit recept graag met jullie delen. Want deze muffins zijn echt te lekker om niet een keer te bakken.


Ingrediënten (12 grote muffins, of 24 mini muffins)

1 grote appel of 2 kleine appels
250 g tarwebloem
150 ml magere melk
50 g kokosolie
60 g kokosbloesemsuiker
2 eieren
1,5 tl bakpoeder
2,5 tl kaneel
snufje zout

Per kleine muffin 77 kcal.
Per grote muffin 153 kcal.


Bereiding

Verwarm de oven voor op 200 graden. Vet een muffinblik in en bestuif met bloem.
  1. Smelt de kokosolie.
  2. Snij de appel in kleine blokjes.
  3. Klop de eieren in de melk los en voeg de gesmolten kokosolie toe.
  4. Zeef de bloem boven de beslagkom en voeg de kokosbloesemsuiker, bakpoeder, kaneel en snufje zout toe. Meng dit met elkaar.
  5. Maak een kuiltje in het bloemmengsel en giet hier het kokosolie mengsel aan toe. Roer met een pollepel door elkaar.
  6. Wanneer alles goed gemengd is meng je als laatste de appel door het beslag.
  7. Vul met een lepel de muffin vormen tot twee derde met het beslag.
  8. Zet het muffinblik in het midden van de oven en bak in 20 tot 25 minuten gaar en goudbruin.
  9. Laat de muffins de eerste 10 minuten buiten de oven afkoelen in het blik. Daarna kunnen ze afkoelen op een rek of bord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...