dinsdag 29 oktober 2013

Banaan-havermout-kokoskoekjes

Koekjessss! Soms heb ik zo'n ongelofelijk veel zin in een koekje! Nu het trainen juist zo goed gaat en ik bijna mijn doel heb bereikt wil ik het liever niet verpesten door weer een koekje te bakken waar ik later spijt van heb. En dus zocht ik internet af en vond op de blog By Aranka dit verassend lekkere en gezonde koekje! Zij blogt over van alles wat zij meemaakt en zo post ze af en toe ook recepten.

Banaan-havermout-kokoskoekjes
 
























Dagelijks probeer ik twee stuks fruit te eten. Helaas lukt dat niet altijd, maar wat is het dan handig om fruit in je koekje te verwerken. En dit recept past hier helemaal thuis, de koekjes zijn snel en makkelijk te maken en dat met maar drie ingrediënten en suikervrij!

Ingrediënten (6 stuks, afhankelijk van de grote)

50 g (halve) rijpe banaan
15 g kokosrasp
15 g havermout

Per koekje 25 kcal.

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden en leg een stukje bakpapier op de bakplaat klaar.
  2. Prak de banaan tot het smeuïg wordt.
  3. Voeg de kokos en havermout toe en meng dit met elkaar.
  4. Draai nu balletjes en leg deze op de bakplaat.
  5. Druk de balletjes met een vork aan, zodat het platte koekjes worden.
  6. Zet de bakplaat in de oven en bak de koekjes in 15 tot 20 minuten bruin.
  7. Warm zijn ze van buiten een beetje knapperig en van binnen zacht. Wanneer ze afgekoeld zijn, zijn de koekjes flexibel. Eet ze de zelfde middag/avond nog op, dan zijn ze het lekkerst. Vandaar een klein receptje, uiteraard kan je het recept verdubbelen voor meer koekjes.

14 opmerkingen:

  1. Hallo, dit lijkt me heerlijk! Wat bedoel je precies met kokosrasp? Is dat heel fijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, de koekjes zijn ook echt de moeite waard om eens te bakken en bovendien heel snel :)

      Geraspte kokos is afgebeeld in de kleine foto die bij de stappen staat afgebeeld. Wanneer je op de foto klikt wordt hij groot en zie je links in het oranje schaaltje de geraspte kokos liggen. Het zijn fijne, kleine stukjes kokos. Je kan het kopen bij de toko of gewoon in de supermarkt bij de bakproducten of de Oosterse producten waar geraspte kokos van Conimex ligt.

      Ik hoop dat je het kan vinden! Veel plezier met het bakken!

      Verwijderen
  2. Gevonden! Ga vanmiddag bakken met mijn dochtertje, zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen! Was het gezellig? Ik ben heel benieuwd of de koekjes lekker waren. Groetjes Rowena

      Verwijderen
  3. Ja zij, mijn man en ik vonden het heerlijk dus we gaan ze vandaag weer maken! Ik probeer een beetje agavesiroop erbij te doen zodat ze misschien iets knapperiger worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat ze lekker waren! Je kan ook ipv agavesiroop noten toevoegen, die geven ook een knapperig effect. Succes en veel bakplezier :)

      Verwijderen
  4. Zijn lekker maar ik doe er nog rozijnen bij zodat ze toch zoeter smaken anders is het maar droge meute:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goed idee en vast lekker. Rozijnen zijn lekker zoet. Je kan ze dan eerst weken in heet water, dan zijn ze lekker zacht in het koekje, anders heb je kans dat ze uitdrogen tijdens het bakken. Groetjes Rowena

      Verwijderen
  5. Ik heb ze vandaag gemaakt voor iemand met een koolhydradenvrij dieet die vond ze geweldig maar ook de kinderen vinden ze fantastisch, ik heb ze nu net weer gemaakt als gezonde snack tijdens onze avond film hmmmmm ze zijn zo'n aanrader dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Banaan en havermout hebben allebei Koolhydraten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar wel gezonde koolhydraten

      Verwijderen
  7. Wauw , wat een geweldige koekjes , deze gaan zeker vaker gemaakt ( en gegeten ;-) ) worden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Muesli ipv havermout kan ook toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze waren lekker en heel makkelijk te maken! Alleen ze mogen van mij iets zoeter.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...