woensdag 25 september 2013

Pittige druiven - foodblogswap

Elke maand kan ik niet wachten tot wij een nieuw blog toegewezen krijgen. Het is erg leuk om te zien waar de interesses van andere foodbloggers liggen. De verschillende visies over eten zorgt er voor dat ik steeds weer geïnspireerd word om nieuwe gerechten uit te proberen of om mijn favoriete recepten te perfectioneren.

Pittige druiven
 



















Deze maand mochten wij een recept maken van Aranka's kookblog www.natriumarm.eu.
Het blog van Aranka staat vol met heerlijke natriumarme recepten. Het was voor mij een kleine uitdaging om een passend recept te vinden. Erg verleidelijk allemaal maar helaas paste niet alle recepten bij mijn dieet. Toch heb ik een leuk en vernieuwend recept gevonden. De pittige geroosterde druiven.

Druiven zijn voor mij een echte traktatie. Ze bevatten voor mij te veel suikers om ze dagelijks te eten maar een druifje op zijn tijd moet kunnen. Ik kan er dan ook echt van genieten. Momenteel zijn druiven nog volop verkrijgbaar. Het moment om dit hapje eens te proberen. Deze druiven zijn lekker zoet en pittig. Een heerlijke combinatie. Bovendien staan ze in een mum van tijd op tafel. Ik ben erg enthousiast. Aranka heeft op haar blog al een aantal leuke suggesties staan om ze te serveren maar ik weet het zeker, op de volgende kaasplank die ik serveer komt een schaaltje met geroosterde druiven te staan.


Ingrediënten

150 gr witte pitloze druiven
150 gr rode pitloze druiven
1 el olijfolie
zwarte peper
chilipoeder


Bereiding

Verwarm de oven voor op 240 graden Celsius.
  1. Bekleed een ovenschaal met bakpapier.
  2. Was de druiven en dep ze droog.
  3. Doe de druiven samen met de olie, de peper en de chilipoeder in een kom en meng alles goed door.
  4. Doe de druiven in de ovenschaal.
  5. Bak de druiven 12 minuten.
  6. Verwijder voorzichtig het bakpapier.
  7. Bak de druiven nog 10 minuten.
  8. Laat de druiven goed afkoelen.

Jelleke de Vos - Debets
Gastblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...