donderdag 25 juli 2013

Frittata met courgette en parmezaanse kaas - foodblogswap

Zoals ik in een eerdere post verteld heb eet ik tegenwoordig weinig koolhydraten. Het is voor mij dan ook lastig om zomaar een recept te maken en het zelf te proeven. (Hoewel ik dat natuurlijk wel graag wil) Wat was ik blij met het blog Tastyhealthycooking dat deze maand toegewezen is aan Kleurrijk Eten. Ik ben meteen gaan kijken zodra ik wist welk blog deze maand onze bron van inspiratie zou vormen.

Frittata met courgette en parmezaanse kaas

















 
Wat een lekkere en gezonde recepten. En ook nog een recept dat past in mijn dieet! Het duurde dan ook niet lang voordat ik een recept gevonden had wat ik graag zou willen maken. Frittata met courgette en parmezaanse kaas zou het gaan worden.
Courgette is bij ons thuis favoriet en kaas doet het altijd goed. Dit snelle gezonde recept was precies wat ik zocht.
Wij hebben de frittata gegeten met tomaat, bosui en basilicum en hij smaakte heerlijk! Bovendien was het voor ons voldoende als hoofdmaaltijd en om een avondje op te sporten.
Vooral de combinatie met de basilicum was super lekker. Ik denk dat ik de volgende keer ook basilicum en misschien zelfs wel wat oregano ga verwerken in de frittata.

Ingrediënten (voor 2 personen)
6 eieren, losgeklopt
3 el cottage cheese
4 gedroogde tomaatjes op olie, fijngesneden en 2 el van de tomatenolie
2-3 el fijngehakte (blad)peterselie
2 el olijfolie
1 ui, gesnipperd
2 teentjes knoflook, fijngehakt
1 courgette, in kleine blokjes
50g Parmezaanse kaas, geraspt
zout
cayennepeper

Bereiding
1.Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.
2.Klop in een kom de eieren los met de cottage cheese en de tomatenolie.
3.Roer de zongedroogde tomaatjes en peterselie door het eimengsel en breng het op smaak met zout en cayennepeper.
4.Verhit de olie in een koekenpan en bak hierin de ui en knoflook ongeveer 5 minuten glazig en gaar.
5.Voeg de blokjes courgette toe en bak ze mee tot ze beetgaar zijn.
6.Roer de courgette door het eimengsel en giet het in een
ingevette quichevorm of ovenschaal. 7.Bestrooi het gerecht met Parmezaanse kaas.
8.Bak de frittata in ongeveer 20-25 minuten gaar.


Tip: Serveer de frittata met een frisse salade.


Jelleke Debets
Gastblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...