zaterdag 2 maart 2013

Kokos truffels met amandel

Wat zijn die Raffaello bonbons toch lekker! Ik kan ze het beste niet kopen, want wanneer ik er eentje op heb, blijven mijn smaakpapillen hunkeren naar meer. En het is heel lastig om daar weerstand tegen te bieden, dus gaat zo'n doosje in 1 dag op. Toen ik dit recept tegen kwam op cookingwithalia vond ik hem zoveel op de Raffaello's lijken, dat ik ook hier geen weerstand tegen kon bieden. Dit is de gezonde variant en ook nog eens heel makkelijk zelf te maken. Een absolute aanrader om van te smullen bij een kopje koffie of thee.



 














 

Ingrediënten (15 stuks)

3 etl gecondenseerde melk
50 g Kokos
20 g Amandel of 20 g amandelmeel
15 losse amandelen

 

Bereiding

  1. Doe de amandelen in een blender, en mix tot ze fijn zijn.
  2. Meng de gecondenseerde melk, kokos en fijne amandel door elkaar in een kom.
  3. Wanneer dit goed gemengd is, moet je er balletjes van kunnen draaien. Lukt het niet, voeg dan nog wat kokos toe om het mengsel wat steviger te maken. Zet dan 15 minuten in de koelkast.
  4. Maak je handen een klein beetje nat en draai balletjes van het mengsel. Duw er vervolgens een amandel in, draai nog eens zodat hij mooi rond is.
  5. Neem een kom met kokos en rol hier het balletje in, zodat deze aan alle kanten mooi bedekt is met kokos.
  6. Herhaal stap 3 en 4 tot alle balletjes klaar zijn en laat ze vervolgens opstijven in de koelkast of diepvries.
Je kan ze gemakkelijk bewaren in de vriezer en een uur voor serveren er uit halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...