zondag 27 januari 2013

Kaasstengels

Afgelopen week aten we een bord snert. Lekkere winterse korst, die goed past bij het winterse tafereel buiten. Maar, ik vind alleen zo'n bord snert vaak saai. Tijdens het winkelen werd ik geïnspireerd bij de bakker, kaasstengels! Die maken mijn soepje meteen wat interessanter!

Kaasstengels
























Ik ben zelf gek op kaas dus dit is echt wat voor mij. Oké, dit is niet super gezond, maar bij een goed gevuld bord snert vind ik het heel goed kunnen. We hebben er van genoten en de overgebleven stengels... die hebben we 's avonds lekker opgegeten bij een glas wijn.

 

Ingrediënten (15 stuks)

125 g bloem
70 ml water
130 g geraspte kaas 30+
35 g kokosolie of boter
1/2 tl bakpoeder
Snufje chilipoeder (optioneel om ze pittig te maken)
Snufje zout

Per kaasstengel 75 kcal.

 

Bereiding

Verwarm de oven voor op 200 graden.
  1.  Vet een bakblik in of bekleed met bakpapier.
  2. Meng de bloem, bakpoeder, chilipoeder, zout, geraspte kaas en boter in een kom en mix goed door elkaar. Voeg steeds een klein beetje water toe. Er ontstaat een stevig deeg.
  3. Bestuif het aanrecht. Neem een bolletje deeg en rol deze over het aanrecht uit tot iets dikker dan een potlood. Snij de stengels ongeveer op 10 cm lang. Leg deze ruim op de bakplaat.
  4. Bak 5 tot 10 minuten in de voorverwarmde oven tot ze goud bruin zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...